Craftsmanship Adaptációs Verseny

  • Ennél a versenynél elsősorban a kreativitást, a jelmez megtervezését és a kivitelezés technikai minőségét értékeljük.
  • Nem lehet olyan ruhával jelentkezni, amit nem a versenyző készített
  • A versenyző a jelmez egyes részeiben, kiegészítőkben kaphat segítséget másoktól, de a mások által elkészített részekről tájékoztatni kell a zsűrit.
  • Nem szabad olyan ruhával újra indulni, amivel már indultál egy általunk szervezett rendezvényen.
  • A versenyen csak hivatalosan publikált karakterek (mangában, animében, filmben, videójátékban, könyv-borítón, stb. szereplő) vagy hivatalosan publikált karakterek nemzetközileg elismert fanartjainak az átalakított verziói vehetnek részt.
  • A versenyre maximum 20 fő jelentkezését tudjuk elfogadni.
  • Egy versenyző egy napon belül csak egyszer versenyezhet.
  • A versenyre jelentkezés alsó korhatára 14 év!
  • Színpadi idő
    • egyéni: 30-60 másodperc
  • A színpadon ne szemetelj, ha előadás közben valamit elhagysz, a végén szedd össze!
  • Valódi lőfegyvereket és/vagy valódi szúró/vágó fegyvert a rendezvényre behozni szigorúan tilos!
  • A versenyszámokban nyílt láng vagy pirotechnikai eszköz használata szigorúan TILOS!
  • Bármilyen folyadékot a színpadra felvinni tilos!
  • Olyan jelmezzel lehet indulni, amiben biztonságosan tudsz a színpadon fellépni, beleértve a színpadra fel és lejutást is.
  • Amennyiben a zsűri, vagy a szervezők úgy ítélik meg, hogy a fenti feltétel nem teljesül és a jelmezed ön és/vagy közveszélyes, dönthetnek úgy, hogy megtagadják tőled a színpadra lépés lehetőségét.
  • A regisztráció során leadott fájlokat ellenőrizzük, de a szervezők nem vállalnak felelősséget a hibásan szerkesztett vagy rossz minőségben leadott tartalmakért.
  • Amennyiben a leadott tartalmakban a jelentkezési határidő előtt technikai hibát találunk, akkor javítást kérünk e-mailen keresztül.
  • Ha a javított verziót nem kapjuk meg a hiba jelzésétől számított egy hétig, a jelentkezés érvénytelennek minősül.
  • A jelentkezési határidő lejártával semmilyen módosítást nem áll módunkban elfogadni.
  • Mivel a rendezvényt fiatalkorúak is látogatják, ezért minden olyan előadás ami a hatályos törvények szerint korhatáros kategóriába sorolható, tilos.

Jelentkezés helye és ideje

  • A versenyre itt lehet jelentkezni. A regisztrációt a con előtt egy héttel zárjuk le (2018. december 20. 23:59), ez után már se jelentkezni se javítani nem lesz lehetőség.
  • Tanácsos mielőbb regisztrálnotok, hogy még legyen időtök javítani, ha kell!
  • Csoportos jelentkezés esetén csak egy valakinek kell regisztrálnia a csapatot, azonban minden csapattag neve mellé meg kell adni az email elérhetőségét is.

Jelentkezés

Érkezés/bejutás a rendezvényre

  • A versenyzőknek saját maguknak kell gondoskodniuk a jegyükről.
  • Keresd a reggel 9:00-től a kapunál a segítőket nyitáskor a “Cosplay Gyülekező” zászló alatt (a VIP beléptetésnél) , mert segítenek bejutni.
  • A versenyből kizárást von maga utána, ha valaki nem jelenik meg időben, vagy a színpadon több időt tölt, mint amennyi a megengedett.
Beléptetés Zsűrizésre érkezés határideje Színpadhoz érkezés határideje
9:00 10:15 (Eddig jelentkezz le egy cosplayes segítőnél, hogy megérkeztél) 13:45

 

  • Ha valaki nem tud részt venni a rendezvényen, de regisztrált, ezt jelezze a szervezőknek vagy a regisztrációs rendszeren vagy e-mailen keresztül <cosplay@mondocon.hu> legkésőbb a regisztráció határidejéig! (2018. december 20. 23:59)
  • A lemondást kérjük ezen időpont után is mindenképp jelezd és megfelelő indoklás esetén a szervező dönthet úgy, hogy elfogadja (a con napjáig a cosplay@mondocon.hu email címen a con napján a 06-20/3464619-os telefonszámon)
  • Ellenkező esetben (ha a nevező jelzés nélkül nem jelenik meg vagy a határidő után nem kielégítő indokkal mondja le a nevezését) a hiányzást a jövőbeli versenyekről való kizárással szankcionáljuk.
  • Amennyiben a versenyző valamilyen rajta kívül álló okból nem tud időben megjelenni bármelyik helyszínen, de előre jelzi e-mailben vagy telefonon, a szervező az indoklás alapján dönthet úgy, hogy versenyben tartja a versenyzőt.

Kért adatok és fájlok

Milyen adatokra lesz szükségünk

  •     Valós (polgári) név  – ezen a néven regisztrálj az oldalra.
  •     E-mail cím (amit rendszeresen néztek, és megbízható)
  •     Karakter neve, forrás (anime/játék/sorozat/egyéb)
  •   Fanart esetén nevezd meg a hivatalos karakter forrást, valamint a fanart alkotóját és egy linket az alkotó munkáihoz. (pl: Ariel – The Little Mermaid – Hannah Alexander artwork – https://hannah-alexander.deviantart.com/)
  •  Egyéni jelentkezés esetén megadhatsz egy becenevet is a jelentkezési felületen és a megjegyzés mezőben jelezheted, ha ezen a néven szeretnéd, hogy felkonferáljanak a színpadra.

Fájlok elnevezése

  •    A fájlok neve tartalmazza a csoport nevét vagy az egyéni jelentkező nevét, plusz azokat az információkat, amit a továbbiakban kérni fogunk az egyes fájltípusok részletes leírásánál.
  •    A fájl név ne tartalmazzon ékezeteket, nagybetűket, valamint speciális karaktereket. Szóköz helyett aláhúzást használj. (pl.: Kovács Béla – > kovacs_bela.)

Képek

  • Fel kell töltened egy referencia képet a karakterről. Ezt fogjuk a színpadon is kivetíteni háttérképként.
    • A képen lehetőleg a karaktered teljes alakjának láthatónak kell lennie és nem lehet átszínezve.
    • Érdemes úgy kiválasztani a képet, hogy minél több részlet jól látható legyen a karakterről (például montázs kép több nézetből).
    • Lehetőleg fektetett tájolású kép legyen, mert színpadi háttérként ez sokkal előnyösebb.
    • Minimum 1280×720 felbontású legyen, de maximum 2 MB (16:9-es képarány).
  • További referencia képeket is tölthetsz fel, ezt csak a zsűri fogja látni.
  • A képek címe tartalmazza a valós polgári nevedet. (pl: kovacs_bela_szinpad)

Zene

  • Amint felhívtuk a színpadra a versenyzőt, egy rövid átvezető videó (5-10 mp) után elindítjuk a beküldött zenédet és kivetítjük a színpadi képedet.
  • Amit le akarsz játszani, azt szerkeszd meg, a zenét nem áll módunkban megállítani.
  • A fájl hossza ne legyen hosszabb, mint az előadás hossza. (Egyéni Craftsmanship zenéje minimum 30, maximum 60 másodperces, Csoportos Craftsmanship zenéje minimum 60, maximum 120 másodperces.)
  • A fellépési időt egyáltalán nem kötelező kitölteni, sőt a tapasztalatok alapján egy rövidebb fellépés gyakran impresszívebb.
  • A zene hosszát kötelező beleírni a fájl nevébe. (pl.: 40 másodperces zenénél – > kovacs_bela_00_40.mp3).

Megjegyzések

  • Ide az extra kéréseket lehet írni (pl.: fénykérések, felpakolás, segítség kérése, stb), melyeket megpróbáljuk teljesíteni az ésszerűség határain belül.
  • Fénytípusok: egyszínű (RGB színskála), többszínű (pl. tűz effektus), villódzó. A fényerősséget pedig akár százalékban is megadhatod.
  • Felpakolás: Mindenképpen írjátok meg, a
    • felpakolni kívánt tárgyak listáját,
    • ha kell a felpakolásban segítség,
    • illetve, hogy mindez mennyi időt vesz igénybe.
  • A felpakolás férjen bele maximum 30 másodpercbe!
  • A felpakolásban kizárólag a segítők segédkezhetnek.
  • Ha a felpakolási időt a megjegyzésben nem jelzed, a helyszínen már nem kérheted!
  • Ha elszórsz valamit az előadás közben a színpadon (konfetti, por, stb), azt egyrészt csak kis mennyiségben tedd, másrészt jelezd, hogy takarítási idővel is készüljünk.
  • Öltöztető:
    • Összesen egy öltöztetőt hozhatsz magaddal a saját nemedből.
    • Az öltöztetőnek rendelkeznie kell érvényes jeggyel.
    • Ha szeretnél öltöztetőt hozni magaddal jelezd előre és ne felejtsd el leírni a teljes polgári nevét, különben nem áll módunkban beengedni őt az öltözőbe!
    • Öltöztetőt csak indokolt, nagyon bonyolult ruhák esetén engedélyezünk, ha a referencia kép alapján úgy döntünk, jogunk van elutasítani.

Verseny menete

  • A versenyzők először a zsűrinél vesznek részt az  előzsűrizésen.
  • Ezen mindenképpen meg kell jelenni: aki nem jelenik meg, az nem tud részt venni a versenyen.
  • A zsűri a ruha készítés módjára lesz leginkább kíváncsi.
  • A zsűri előtt összesen 2 perced van kifejteni, hogyan készítetted a jelmezed.
  • Mivel a zsűriben tapasztalt cosplayesek ülnek, érdemes olyan részletekre felhívni a figyelmet, ami kiemelkedő a cosplayedben.
  • Gondold át előre, mit szeretnél mondani a ruhádról, de készülj fel arra, hogy a zsűri is tehet fel kérdéseket.
  • A zsűri megkérdezheti hogyan készítetted el az egyes részeket, és ha azt mondod, hogy te készítetted el, de nem tudod elmagyarázni hogyan, a zsűrinek jogában áll kizárni a versenyből.
  • A zsűrizés alapvetően angol nyelven történik a külföldi zsűritagokra való tekintettel. Ha kell segítség, a zsűri számára tudjuk fordítani, amit magyarul mondasz, vagy hozhatsz magaddal saját fordítót, de a zsűrizésnek ennek ellenére bele kell férnie 2 percbe.
  • Ezután egy színpadi versenyen is részt vesznek a versenyzők.
  • A színpadra a versenyzők alapvetően az előre megkapott sorrendben mennek fel, de ez a helyszínen módosulhat. A segítők szólni fognak, ha te következel.
  • Miután a konferáló felkonferált a technikus kollégák elindítanak egy körülbelül 5-10 másodperces felvezető videót.
  • Ennek ideje alatt fel tudtok menni a színpadra, majd amikor ennek vége, elindul a zene, amit feltöltöttetek és megjelenik a referenciakép. Amennyiben 10 másodpercnél több beállási időre lesz szükségetek, a jelentkezésnél jelezzétek.

Díjazás

A nyerteseket az eredményhirdetésen jelentjük be.

Kiosztott díjak

  • Legjobb Design – Ezt a díjat az a versenyző kapja, akinek a jelmeze összhatásban a legjobb.
  • Legjobb technika – Ezt a díjat az viheti el, akinek a jelmeze több különböző vagy egy kiemelkedő technikával készült
  • Közönség kedvence– Az nyeri ezt a díjat, aki a legtöbb közönség szavazatot kapja.