• A craftsmanship versenynél elsősorban a kivitelezés minőségét és a karakter hűséget nézzük.
  • Nem jelentkezhetsz olyan ruhával, amit nem te készítettél.
  • A jelmez egyes részeiben, kiegészítőkben kérhetsz segítséget másoktól, de a mások által elkészített részekről tájékoztatnod kell a zsűrit.
  • Nem jelentkezhetsz olyan ruhával újra, amivel már indultál egy általunk szervezett versenyen.
  • A versenyen csak hivatalosan publikált karakterek hivatalos illusztrációival (mangában, animében, filmben, videójátékban, könyvborítón, stb. szereplő) vagy hivatalosan publikált karakterek nemzetközileg elismert fanartjai alapján készített jelmezzel lehet indulni. Saját tervezésű vagy hivatalos karakter forrás nélküli karakter nem megengedett.
  •  A versenyre maximum 30 egyéni jelentkezést tudunk elfogadni.
  • Egy napon belül két versenyre is jelentkezhetsz, azonban a színpadra csak egyszer fogsz felmenni. 
  • A versenyre jelentkezés alsó korhatára 14 év!
  • Színpadi idő: minimum 30, maximum 60 másodperc
  • A színpadon, ha előadás közben valamit elhagysz, a végén szedd össze!
  • TILOS:
  • Nyílt láng használata. (pl.: szülinapi torta tűzijáték, csillagszóró)
  • Pirotechnika eszköz használata. (pl.: füstgép)
  • Folyadékot felvinni a színpadra 
  • A színpadon apró dolgokat vagy port elszórni. (pl.: konfetti, csillámpor)
  • Valódi lőfegyverek/szúró, illetve vágó eszközök behozatala a rendezvényre. (pl.: gázpisztoly, éles kés)
  • A színpadról bármit ledobni.
  • Asztalra vagy székre felállni
  • Nehéz fegyvereket a színpadon lóbálni, árnyék harcolni vele
  • Minden olyan előadás, ami a hatályos törvények szerint korhatáros kategóriába sorolható.
  • A versenyből kizárást von maga utána, ha
    • nem jelensz meg az “Érkezés/bejutás a rendezvényre” bekezdésben meghatározott időben.
    • a színpadon több időt töltesz, mint amennyi a megengedett. (30-60 másodperc)
    • nem tartod be a szabályok valamelyikét.
    • ha nem tudsz biztonságosan mozogni a színpadon, beleértve a színpadra fel és lejutást is.
    • ha olyan ruhával jelentkezel, amit nem te készítettél
    • amennyiben nem jelensz meg a zsűri előtt. 
    • amennyiben a meghatározott időre nem készülsz el és nem jelensz meg a zsűri előtt. 
  • A regisztráció során leadott fájlokat ellenőrizzük, de a szervezők nem vállalnak felelősséget a hibásan szerkesztett vagy rossz minőségben leadott tartalmakért.
  • Amennyiben a leadott tartalmakban a jelentkezési határidő előtt technikai hibát találunk, akkor javítást kérünk e-mailen keresztül. Ha a javított verziót nem kapjuk meg a hiba jelzésétől számított egy hétig, a jelentkezés érvénytelennek minősül.

Jelentkezés helye és ideje

  • A versenyre a mondocon.hu honlapon (szabályzat alján Jelentkezés gomb) lehet jelentkezni 2024. április 13.-ig, ez után már nem tudsz jelentkezni.
  • Tanácsos mielőbb regisztrálnod, hogy még legyen időd javítani, ha kell!

Érkezés/bejutás a rendezvényre

  • Saját magadnak kell gondoskodnod a jegyedről.
  • Keresd a reggel 9:00-től (kapunyitástól) a segítőket a „Cosplay Gyülekező” piros felfújható kapu alatt, mert segítenek bejutni.    
BeléptetésÖltözőhöz érkezés határidejeElőzsűrizésSzínpadhoz érkezés határideje
9:0009:30 (Legkésőbb 10:15-ig jelentkezz le egy cosplayes segítőnél, hogy megérkeztél)10:00-12:0013:45
  • Ha nem tudsz részt venni a rendezvényen, vagy nyomós okból kifolyólag vissza kell lépned kérlek írj a cosplay@mondocon.hu email címre a határidőig (2024. április 13.)
  • Ha a con napján derül ki hogy nem tudsz fellépni/eljönni azt jelezd a 0620/3464619-es telefonszámon
  • Ha nem szólsz és nem is jössz el azt a jövőbeli cosplay versenyekről való kizárással szankcionáljuk.
    A tényleges kizárás 3 le nem mondott és így kihagyott verseny után jár és 1 évre szól. 
  • Ha tudod előre, hogy nem tudsz időben megjelenni a színpadnál azt azonnal jelezd a 0620/3464619-es telefonszámon. A késés mértéke és miértje határozza meg hogy fel tudsz-e lépni.

Kért adatok és fájlok

Milyen adatokra lesz szükségünk

  • Valós (polgári) név  
  • E-mail cím (amit rendszeresen nézel, és megbízható)
  • Karakter neve, akinek beöltöztöl illetve, hogy honnan való a karakter (anime/játék/sorozat/egyéb neve)
  • Fanart esetén nevezd meg a hivatalos karakter forrást (fandomot), valamint a fanart alkotóját és egy linket az alkotó munkáihoz. (pl: Ariel – The Little Mermaid – Hannah Alexander artwork – https://hannah-alexander.deviantart.com/)
  • Egyéni jelentkezés esetén megadhatsz egy becenevet is a jelentkezési felületen. A megjegyzés mezőben jelezheted, ha szeretnéd, hogy ezen a néven konferáljunk  fel.

Fájlok elnevezése

  • A fájlok neve tartalmazza a jelentkező nevét, plusz azokat az információkat, amit az egyes fájltípusok részletes leírásánál kérni fogunk.
  • A fájlnév ne tartalmazzon ékezeteket, nagybetűket, valamint speciális karaktereket. Szóköz helyett aláhúzást használj.
    (pl.: Kovács Béla – > kovacs_bela_szinpad.png)

Képek

  • Fel kell töltened egy színpadi képet a karakterről. Ezt fogjuk kivetíteni háttérképként a fellépésed alatt és ez szolgál alap referenciaként a karakteredhez.
    • Színpadi kép paramétereinél az alábbi szempontok a fontosak:
      • Fektetett tájolású legyen 16:9-es képarányban
      • Minimum 1280×720 felbontásban, de maximum 2 MB fájlméretig
      • Ne tölts fel vízjeles képet
      • A kép ne legyen pixeles
  • További referencia képeket is tölthetsz fel, amit csak a zsűri fog megnézni. Ezeket érdemes úgy kiválasztani, hogy minél több részlet látható legyen a karakterről.
  • A képek címe tartalmazza a valós polgári nevedet. (pl: kovacs_bela_szinpad.png)

Zene

  • Amit le akarsz játszani, azt szerkeszd meg. A zenét nem áll módunkban megállítani.
  •  A fájl hossza ne legyen hosszabb, mint az előadás hossza. (minimum 30, maximum 60 másodperces)
  • A fellépési időt nem kötelező kitölteni, egy rövidebb előadás lehet, hogy ütősebb a színpadon.
  • A zene hosszát kötelező beleírni a fájl nevébe.(pl.: 40 másodperces zenénél – > kovacs_bela_00_40.mp3)
    Mindig ellenőrizd, hogy az elnevezés valóban fedi-e a zene tényleges hosszát. Amennyiben eltér, a fájlt nem áll módunkban elfogadni.

Zsűrizési időpont

  • Válassz ki egy időintervallumot amikorra fixen el tudsz készülni és a zsűri elé állni.
  • Amennyiben nyomós indokból kifolyólag nem tudsz elkészülni időre jelezd a staff felé és te leszel az utolsó

Megjegyzések pont

  •  Ide az extra kéréseket lehet írni (pl.: felpakolás, segítség kérése, stb).
  • Itt add meg, hogy körülbelül mennyi idő alatt tudsz elkészülni teljesen. 
  • A felpakolási/beállási időt mindenképpen jelezd, mert utólag a helyszínen már nem tudjuk elfogadni a kérést.
    • Felpakolásnál írd meg, a
      • felpakolni kívánt tárgyak listáját
      • ha kell a felpakolásban segítség
      • illetve, hogy mind ez mennyi időt vesz igénybe.
      • A felpakolás férjen bele maximum 30 másodpercbe! Ehhez kérhetsz segítséget, de hozhatsz magaddal saját segítőt is. Saját segítő esetén kötelező megadni a polgári nevét!
    • Miután beálltál, szükségünk van egy “jelre” (pl.: bólintás, intés, stb.) ami után elindítjuk a felvezető videót. 
  • Fénykérés:
    • Lehetőségek:
      • Színes fények
      • Villódzás
      • Pásztázó mozgás (véletlenszerűen mozognak)
      • Színek kombinálása (pl.: tűz effektus)
      • Fényerősség (pl.: félhomály) 
    • Fókuszfényre, illetve egy ember követésére nincs lehetőség!
    • Tipp: A kevesebb néha több. Az erős színes fények (pl.: piros) esetében a fotósok nem tudnak igazán jó képeket csinálni (a szín elmossa a fókuszt a fellépőről) így célszerű ebben az esetben csak 50%-os fényerősséggel kérni egy adott színt.  
  • A kéréseket lehetőségeinkhez mérten igyekszünk teljesíteni, azonban a változtatás jogát fenntartjuk. 
  • Érdemes elkészítened az előadás rövid leírását, vagy egy látványtervet, hogy a segítők fel tudjanak készülni a pakolásra/takarításra. 
  • Ha elszórsz valamit az előadás közben a színpadon (színpadi kiegészítő) akkor azt mindenképpen jelezd, főleg, ha az összeszedéshez segítség kell. 
  • Öltöztető:
    • Csak egy öltöztetőt hozhatsz magaddal.
    • Az öltöztetőnek rendelkeznie kell érvényes jeggyel.
    • A megjegyzés rovatban írd le a teljes polgári nevét, különben nem áll módunkban beengedni őt az öltözőbe!
    • Öltöztetőt csak indokolt, bonyolult ruhák esetén engedélyezünk. Ha a referencia kép alapján úgy döntünk a cosplayhez nem szükséges öltöztető, jogunk van elutasítani a kérésed.

Verseny menete

A menetrendet emailben is meg fogod kapni a jelentkezés lezárása utáni napokban. Ezért a con hetében érdemes minden nap ellenőrizni az email fiókod. 

Előzsűrizés (10:00-12:00)

  • Először a zsűrinél veszel majd részt egy előzsűrizésen.
  •  A zsűrizés angol nyelven történik a külföldi zsűritagokra való tekintettel. Ha szükséged van segítségre, a zsűri számára tudjuk fordítani, amit magyarul mondasz, vagy hozhatsz valakit, aki fordít neked, de a zsűrizésnek ennek ellenére bele kell férnie 2 percbe.
  • Gondold át előre, mit szeretnél mondani a ruhádról, de készülj fel arra, hogy a zsűri is tehet fel kérdéseket.
  • A zsűri előtt összesen 2 perced van kifejteni, hogyan készítetted a jelmezed. Ők a cosplay készítés módjára lesznek a leginkább kíváncsiak.
  • A zsűriben tapasztalt cosplayesek ülnek, ezért érdemes csak olyan részletekre felhívni a figyelmet, ami kiemelkedő a cosplayedben.
  • Az előzsűrizésen kötelező részt venni.
  • Be leszel osztva egy adott időpontra, amikorra el kell készülnöd.
  • Ezután egy színpadi előadással folytatódik a verseny.

Színpadi fellépés (13:45-15:00)

  • Negyedórával a kezdés előtt meg kell jelenned, és az ott lévő segítőknél lejelentkezned! 
  • A színpadra az előre beállított sorrendben mentek fel, de ez a helyszínen módosulhat. A segítők szólni fognak, ha te következel.
  • Miután a konferáló felkonferált a technikus kollégák elindítanak egy körülbelül 5-10 másodperces felvezető videót.
  • Ezalatt fel tudsz menni a színpadra, majd, amikor lement a videó, elindul a zenéd, amit feltöltöttél és megjelenik a referenciaképed. Amennyiben 10 másodpercnél több beállási időre lesz szükséged, a jelentkezésnél jelezd.
  • A színpadon csak akkor „lóbálhatod” a fegyvered/kiegészítőd, ha nem tud kicsúszni a kezedből! 

Díjazás

A nyerteseket az eredményhirdetésen (18:00-18:30) jelentjük be a kisszínpadon.

Kiosztott díjak

  • Legjobb Kosztüm – Ezt a díjat az a versenyző kapja, akinek a jelmeze a leginkább hasonlít az eredetihez és a leglátványosabb.
  • Legjobb karakter hűség – Ezt a díjat az viheti el, aki összeségében a legjobban elevenítette meg a karaktert.
  • Legjobb smink (opcionális) – Az viheti haza ezt a díjat, aki a legjobb sminkkel még jobban összhangba került a jelmezével. Ide tartozhat a testfestés/arcfestés és a speciális effektek (pl hegek) összhangja is. Ez a díj csak abban az esetben kerül átadásra, ha a zsűri kiemelkedőnek tartja a megvalósítást. 
  • Con felfedezettje (kezdő kategória) Az a versenyző kapja, aki még nem nyert craftsmanship kategóriában a rendezvényen és valami különlegesen kiemelkedőt készített.
  • Legjobb színpadi jelenlét – Az kapja ezt a díjat, aki a legötletesebben és a karaktere jellemével összhangban, show elemekkel fűszerezi meg a jelmez bemutatóját. Ez lehet tánc/monológ/rövid jelenet. (Referencia: EuroCosplay versenyzői)
  • Közönség kedvence– Az nyeri ezt a díjat, aki a legtöbb közönség szavazatot kapja.

Jelentkezés