Cosplay Craftsmanship

●        A craftsmanship versenynél elsősorban a kivitelezés minőségét és a karakterhűséget nézzük.

●        Nem lehet olyan ruhával jelentkezni, amit nem a versenyző készített el.

●        A versenyző a jelmez egyes részeiben, kiegészítőkben kaphat segítséget másoktól, de a mások által elkészített részekről tájékoztatni kell a zsűrit.

●        Csoportos nevezés esetén (maximum 8 fő) a csapattagok elkészíthetik közösen a jelmezeket.

●        Nem szabad olyan ruhával újra indulni, amivel már indultál egy általunk szervezett rendezvényen.

●        A versenyen csak hivatalosan publikált karakterek hivatalos illusztrációival (mangában, animében, filmben, videójátékban, könyv-borítón, stb. szereplő) vagy hivatalosan publikált karakterek nemzetközileg elismert fanartjai alapján készített jelmezzel lehet indulni.
Saját tervezésű vagy hivatalos karakterforrás nélküli karakter nem megengedett.

●        A versenyre maximum 30 egyéni és 5 csoport (maximum 8 fő / csoport) jelentkezését tudjuk elfogadni.

●        Egy versenyző egy napon belül csak egyszer versenyezhet.

●        A versenyre jelentkezés alsó korhatára 14 év!

●        Színpadi idő

o egyéni: 30-60 másodperc,

o csoportos 60-120 másodperc

●        A színpadon ne szemetelj, ha előadás közben valamit elhagysz, a végén szedd össze!

●        Valódi lőfegyvereket és/vagy valódi szúró/vágó fegyvert a rendezvényre behozni szigorúan tilos!

●        A versenyszámokban nyílt láng vagy pirotechnikai eszköz használata szigorúan TILOS!

●        Bármilyen folyadékot a színpadra felvinni tilos!

●        Olyan jelmezzel lehet indulni, amiben biztonságosan tudsz a színpadon fellépni, beleértve a színpadra fel és lejutást is.

●        Amennyiben a zsűri, vagy a szervezők úgy ítélik meg, hogy a fenti feltétel nem teljesül és a jelmezed ön és/vagy közveszélyes, dönthetnek úgy, hogy megtagadják tőled a színpadra lépés lehetőségét.

●        A regisztráció során leadott fájlokat ellenőrizzük, de a szervezők nem vállalnak felelősséget a hibásan szerkesztett vagy rossz minőségben leadott tartalmakért.

●        Amennyiben a leadott tartalmakban a jelentkezési határidő előtt technikai hibát találunk, akkor javítást kérünk e-mailen keresztül.

●        Ha a javított verziót nem kapjuk meg a hiba jelzésétől számított egy hétig, a jelentkezés érvénytelennek minősül.

●        A jelentkezési határidő lejártával semmilyen módosítást nem áll módunkban elfogadni.

●        Mivel a rendezvényt fiatalkorúak is látogatják, ezért minden olyan előadás ami a hatályos törvények szerint korhatáros kategóriába sorolható, tilos.

Jelentkezés helye és ideje

●        A versenyre itt lehet jelentkezni. A regisztrációt a con előtt egy héttel zárjuk le (2019. július 13. 23:59), ez után már se jelentkezni se javítani nem lesz lehetőség.

●        Tanácsos mielőbb regisztrálnotok, hogy még legyen időtök javítani, ha kell!

●        Csoportos jelentkezés esetén csak egy valakinek kell regisztrálnia a csapatot, azonban minden csapattag neve mellé meg kell adni az email elérhetőségét is.

JELENTKEZÉS

Érkezés/bejutás a rendezvényre

●        A versenyzőknek saját maguknak kell gondoskodniuk a jegyükről.

●        Keresd a reggel 9:00-től a kapunál a segítőket nyitáskor a “Cosplay Gyülekező” zászló alatt (a VIP beléptetésnél) , mert segítenek bejutni.    

●        A versenyből kizárást von maga utána, ha valaki nem jelenik meg időben, vagy a színpadon több időt tölt, mint amennyi a megengedett.

BeléptetésZsűrizésre érkezés határidejeSzínpadhoz érkezés határideje
9:0010:15 (Eddig jelentkezz le egy cosplayes segítőnél, hogy megérkeztél)13:45

●        Ha valaki nem tud részt venni a rendezvényen, de regisztrált, ezt jelezze a szervezőknek vagy a regisztrációs rendszeren vagy e-mailen keresztül <cosplay@mondocon.hu> legkésőbb a regisztráció határidejéig! (2019. július 13. 23:59)

●        A lemondást kérjük ezen időpont után is mindenképp jelezd és megfelelő indoklás esetén a szervező dönthet úgy, hogy elfogadja (a con napjáig a cosplay@mondocon.hu email címen a con napján a 06-20/346-4619-es telefonszámon)

●        Ellenkező esetben (ha a nevező jelzés nélkül nem jelenik meg vagy a határidő után nem kielégítő indokkal mondja le a nevezését) a hiányzást a jövőbeli versenyekről való kizárással szankcionáljuk.

●        Amennyiben a versenyző valamilyen rajta kívül álló okból nem tud időben megjelenni bármelyik helyszínen, de előre jelzi e-mailben vagy telefonon, a szervező az indoklás alapján dönthet úgy, hogy versenyben tartja a versenyzőt.

Kért adatok és fájlok

Milyen adatokra lesz szükségünk

·     Valós (polgári) név  – ezen a néven regisztrálj az oldalra.

·     E-mail cím (amit rendszeresen néztek, és megbízható)

·     Karakter neve, forrás (anime/játék/sorozat/egyéb)

·   Fanart esetén nevezd meg a hivatalos karakter forrást, valamint a fanart alkotóját és egy linket az alkotó munkáihoz. (pl: Ariel – The Little Mermaid – Hannah Alexander artwork – https://hannah-alexander.deviantart.com/)

·  Egyéni jelentkezés esetén megadhatsz egy becenevet is a jelentkezési felületen és a megjegyzés mezőben jelezheted, ha ezen a néven szeretnéd, hogy felkonferáljanak a színpadra.

Fájlok elnevezése

·    A fájlok neve tartalmazza a csoport nevét vagy az egyéni jelentkező nevét, plusz azokat az információkat, amit a továbbiakban kérni fogunk az egyes fájltípusok részletes leírásánál.

·    A fájl név ne tartalmazzon ékezeteket, nagybetűket, valamint speciális karaktereket. Szóköz helyett aláhúzást használj. (pl.: Kovács Béla – > kovacs_bela.)

Képek

●        Fel kell töltened egy referencia képet a karakterről. Ezt fogjuk a színpadon is kivetíteni háttérképként.

o A képen lehetőleg a karaktered teljes alakjának láthatónak kell lennie és nem lehet átszínezve.

o Érdemes úgy kiválasztani a képet, hogy minél több részlet jól látható legyen a karakterről (például montázs kép több nézetből).

o Lehetőleg fektetett tájolású kép legyen, mert színpadi háttérként ez sokkal előnyösebb.

o Minimum 1280×720 felbontású legyen, de maximum 2 MB (16:9-es képarány).

●        További referencia képeket is tölthetsz fel, ezt csak a zsűri fogja látni.

●        A képek címe tartalmazza a valós polgári nevedet. (pl: kovacs_bela_szinpad)

Zene

●        Amint felhívtuk a színpadra a versenyzőt, egy rövid átvezető videó (5-10 mp) után elindítjuk a beküldött zenédet és kivetítjük a színpadi képedet.

●        Amit le akarsz játszani, azt szerkeszd meg, a zenét nem áll módunkban megállítani.

●        A fájl hossza ne legyen hosszabb, mint az előadás hossza. (Egyéni Craftsmanship zenéje minimum 30, maximum 60 másodperces, Csoportos Craftsmanship zenéje minimum 60, maximum 120 másodperces.)

●        A fellépési időt egyáltalán nem kötelező kitölteni, sőt a tapasztalatok alapján egy rövidebb fellépés gyakran impresszívebb.

●        A zene hosszát kötelező beleírni a fájl nevébe. (pl.: 40 másodperces zenénél – > kovacs_bela_00_40.mp3).

Megjegyzések

●        Ide az extra kéréseket lehet írni (pl.: felpakolás, segítség kérése, stb), melyeket megpróbáljuk teljesíteni az ésszerűség határain belül.

●        Felpakolás: Mindenképpen írjátok meg, a

o felpakolni kívánt tárgyak listáját,

o ha kell a felpakolásban segítség,

o illetve, hogy mindez mennyi időt vesz igénybe.

●        A felpakolás férjen bele maximum 30 másodpercbe!

●        A felpakolásban kizárólag a segítők segédkezhetnek.

●        Ha a felpakolási időt a megjegyzésben nem jelzed, a helyszínen már nem kérheted!

●       A színpadot a következő fellépő számára olyan állapotban kell hagynom, mint ahogy te is találtad. Nem szabad például vizet fröcskölni vagy homokot szórni a színpadra. Amennyiben előadásod során elszórnál valamit, azt a szervezőkkel előre egyeztetni kell és csak akkor megengedhető, ha gyorsan és nyom nélkül eltakarítható az előadás után.

●        Öltöztető:

o Összesen egy öltöztetőt hozhatsz magaddal a saját nemedből.

o Az öltöztetőnek rendelkeznie kell érvényes jeggyel.

o Ha szeretnél öltöztetőt hozni magaddal jelezd előre és ne felejtsd el leírni a teljes polgári nevét, különben nem áll módunkban beengedni őt az öltözőbe!

o    Öltöztetőt csak indokolt, nagyon bonyolult ruhák esetén engedélyezünk, ha a referencia kép alapján úgy döntünk, jogunk van elutasítani.

Verseny menete

●        A versenyzők először a zsűrinél vesznek részt az  előzsűrizésen.

●        Ezen mindenképpen meg kell jelenni: aki nem jelenik meg, az nem tud részt venni a versenyen.

●        A zsűri a ruha készítés módjára lesz leginkább kíváncsi.

●        A zsűri előtt összesen 2 perced van kifejteni, hogyan készítetted a jelmezed.

●        Mivel a zsűriben tapasztalt cosplayesek ülnek, érdemes olyan részletekre felhívni a figyelmet, ami kiemelkedő a cosplayedben.

●        Gondold át előre, mit szeretnél mondani a ruhádról, de készülj fel arra, hogy a zsűri is tehet fel kérdéseket.

●        A zsűri megkérdezheti hogyan készítetted el az egyes részeket, és ha azt mondod, hogy te készítetted el, de nem tudod elmagyarázni hogyan, a zsűrinek jogában áll kizárni a versenyből.

●        A zsűrizés alapvetően angol nyelven történik a külföldi zsűritagokra való tekintettel. Ha kell segítség, a zsűri számára tudjuk fordítani, amit magyarul mondasz, vagy hozhatsz magaddal saját fordítót, de a zsűrizésnek ennek ellenére bele kell férnie 2 percbe.

●        Ezután egy színpadi versenyen is részt vesznek a versenyzők.

●        A színpadra a versenyzők alapvetően az előre megkapott sorrendben mennek fel, de ez a helyszínen módosulhat. A segítők szólni fognak, ha te következel.

●        Miután a konferáló felkonferált a technikus kollégák elindítanak egy körülbelül 5-10 másodperces felvezető videót.

●        Ennek ideje alatt fel tudtok menni a színpadra, majd amikor ennek vége, elindul a zene, amit feltöltöttetek és megjelenik a referenciakép. Amennyiben 10 másodpercnél több beállási időre lesz szükségetek, a jelentkezésnél jelezzétek.

Díjazás

A nyerteseket az eredményhirdetésen jelentjük be.

Kiosztott díjak

●        Legjobb Kosztüm – Ezt a díjat az a versenyző kapja, akinek a jelmeze a leginkább hasonlít az eredetihez és a leglátványosabb.

●        Legjobb csoport – Ezt a díjat az a csapat fogja nyerni, akinek a leglátványosabbak a jelmezei.

●        Legjobb karakterhűség – Ezt a díjat az viheti el, akinek ha a jelmeze esetleg nem is tökéletes, de ő tudja leginkább azt az összképet nyújtani, mint az általa alakított karakter.

●        Legjobb smink (opcionális) – Az viheti el ezt a díjat, aki a legjobb sminkkel még jobban összhangba került a jelmezével. Ide tartozhat a testfestés/arcfestés és a speciális effektek (pl hegek) összhangja is. Ez a díj csak abban az esetben kerül átadásra, ha a zsűri megfelelőnek tartja a mezőnyt.

●        Con felfedezettje – Itt olyan versenyző nyerhet, aki még nem nyert craftsmanship kategóriában a rendezvényen és valami különlegesen kiemelkedőt készített.

●        Közönség kedvence– Az nyeri ezt a díjat, aki a legtöbb közönség szavazatot kapja.

●        Legjobb színpadi jelenlét – Az kapja ezt a díjat, aki a legötletesebben és a karaktere jellemével összhangban fűszerezi meg showelemekkel a jelmezbemutatóját. Ez lehet tánc/monológ/rövid jelenet. (Referencia: EuroCosplay versenyzői)